Kenali Kami g-94

Tuesday, March 16, 2010

sejenak buat renungan



assalamualaikum..
buat sahabat2ku yang melawati blog ini..


'hati kita boleh berkata-kata dan merasa. bahasa hati hanya boleh difahami oleh pemiliknya dan Penciptanya. pemimpin kesayangan Allah sudah pasti menjalankan urusan Allah kerana ingin mandapatkan nama disisi Allah bukan dihati para insani. iblis akan terus pastikan bahawa seseorang itu hanya hebat pada zahir tapi memiliki hati yang sentiasa berpenyakit.sahabatku,bebaskah hati kita dari penyakit itu ?? maoga Allah meluruskan hati kita sebagai pemimpin yang dipimpin untuk memimpin..

"wahai orang-orang yang beriman,janganlah kamu mengkhianati Allah dan Rasul dan janganlah kamu mengkhianati AMANAT yang dipercayakan kepadamu,sadang kamu mengetahui.."(surah al_anfal:27)

~to aspuri form4..semuanya adalah pemimpin..xkire r same ade juz ketua dorm or penolong kelas.itu juga adalah pemimpin.so,letakkan ia sebagai satu amanat yg teramat berat..sesungguhnya,selangkah kaki kita menentukan sama ada sgurga atau neraka..sekian sahaja :)

1 comment:

Anonymous said...

Ana sememangnya amat setuju dgn penulis"sejenak buat renungan"sekalipun ana x tau sape yg tulis ni...Semoga kite sume bleh amek pengajaran daripada kta2nya...Kita dilahirkan ke bumi ini sebagai khalifah ALLah dan kita punya tanggungjwb yang besar iaitu amanah untuk Allah,ibu bapa dan diri ita sendiri...Renung0renungkan..